עו"ד קידר: "היו מעזים להוריד ראש ארגון פשיעה למרתפי השב"כ?"

    ישראל פריי No Comments on עו"ד קידר: "היו מעזים להוריד ראש ארגון פשיעה למרתפי השב"כ?"
    22:49
    12.05.24
    יענקל'ה פרידמן 1 Comment on יענק'לה במונולוג מצמרר: "הפעם האחרונה שראיתי את אחותי"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסרת צו איסור הפרסום על פרטי ההתפתחויות בחקירת הצתת הבית בכפר דומא, הנחשד כמעשה טרור יהודי, העלה בעקבותיו ביקורת קשה של משפחות החשודים ועורכי דינם, נגד השב"כ ורשויות החוק, שלדבריהם, מגזימים בהפעלת יד קשה ומניעת זכויות של העצורים, חלקם קטינים.

    עו"ד עדי קידר מארגון "חוננו", התראיין לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית", והתייחס לנושא: "כל הזמן חוזרת ועולה השאלה לגבי נושא של אפליה של עצורים יהודיים. הנתונים הרלוונטיים הם כאלה. גורמי הביטחון מקבלים אין ספור אמצעים וכלים בלי סוף על מנת למגר מקרים בודדים שכאלו".

    "כל המושג שנקרא תג מחיר, מדובר לרוב בעבירות רכוש הנוגעות לסדר הציבורי שאין בינן לבין טרור דבר. במקרה הנוכחי נחקרת הצתה, בלי לזלזל ולהפחית כהוא זה מחומרת העניין, ומהצדק שצריך לעשות, זה מקרה בודד. כל המשאבים הוקצו בכדי להגיע למקרים שבקצה. על הדרך רמסו זכויות אדם והרסו משפחות".

    הוא פירט: "מניעת עו"ד נהפך לדבר שבשגרה. יש אמנם עילות בחוק שמצדיקות. פעם היו חריגות בודדות, וכיום הפכו לנחלת הכלל. הם הגדילו לעשות. לא רק מונעים עו"ד אלא החשוד גם לא מובא בפני שופט".

    "האם אנחנו עושים את זה כשמדובר בארגוני פשיעה? במיגור הטרור? האם יעזו לקחת ראש ארגון פשע ולהוריד אותו למרתפי שב"כ ולמנוע ממנו עורכי דין ומשפט? דיברתי עם עשרות אנשים שישבו במרתפי השב"כ. הלחץ שם אדיר. שעות ארוכות, עומס, תנאים בלתי אפשריים שגם בלי שייגעו בך – הלחץ הוא בלתי נסבל".

    עו"ד קידר סיים בפליאה: "איפה כל האנשים, משמאל ומימין, שצועקים 'גיוועלד' על זכויות אדם – איפה הם כאן?!".



    0 תגובות